Náhradníplnění 2023

Poslední aktualizace: 17.01.2023 (Pro aktuální informace navštivte Kalkulačku náhradního plnění)

Od roku 2012 je platná novela Zákona o zaměstnanosti, která upravuje plnění povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Pokud zaměstnáváte více než 25 zaměstnanců, ze zákona Vám vzniká povinnost zaměstnávat zdravotně postižené pracovníky (OZP), a to v povinném podílu 4% k celkovému počtu zaměstnanců. Pokud tedy zaměstnáváte právě 25 zaměstnanců, Vaší povinností je zaměstnat alespoň jednoho OZP pracovníka. Počty zaměstnanců se počítají v průměrném přepočteném počtu, výpočet je uveden v prováděcí vyhlášce č. 518/2004 Sb.

Zdroj: https://www.mpsv.cz/-/ohlaseni-plneni-povinneho-podilu-ozp

Jak můžete splnit náhradní plnění v tomto roce?

Díky nákupům služeb a výrobků od firem, které zaměstnávají pracovníky OZP, podpoříte nejen jejich práci, ale navíc i dosáhnete daňové úspory ve formě náhradního plnění. Pro náhradní plnění doporučujeme služby naší dceřiné společnosti D.I.SEVEN FACILITY s.r.o..

Povinný podíl v zaměstnávání OZP lze splnit těmito třemi způsoby nebo jejich kombinací:

Náhradní plnění - D.I.SEVEN

Přímým zaměstnáním OZP

Náhradní plnění - D.I.SEVEN

Odběrem služeb v rámci náhradního plnění 

Náhradní plnění - D.I.SEVEN

Odvodem do státního rozpočtu 

Jak lze splnit povinný podíl pomocí náhradního plnění??

Náhradní plnění je optimální způsob, jak splnit podíl zaměstnanců OZP povinný pro všechny soukromé a státní společnosti s 25 a více zaměstnanci.

Pro minulý rok byla vyhlášena průměrná mzda za 1. až 3. čtvrtletí Českým statistickým úřadem ve výši 39 306 Kč. Právě s touto hodnotou je počítáno pro náhradní plnění na rok aktuální.

Kalkulačka náhradního plnění poskytuje orientační hodnotu pro náhradní plnění. Již teď si můžete orientačně spočítat kolik ušetříte v tomto roce.

Kalkulačka pro výpočet náhradního plnění - Kalkulačka náhradního plnění

Poskytujemenáhradní plnění

Služby, které Vaší společnosti můžeme v rámci náhradního plnění zajistit, jako například bezpečnostní služby, úklidový servis, ochrana osob a majetku, pomohou zajistit bezproblémový chod firmy. Takto vynaložené náklady jsou oproti odvodu do státního rozpočtu efektivněji využity.

Díky tomu, že zaměstnáváme více než 50 % OZP zaměstnanců, poskytujeme podpůrné činnosti v rámci náhradního plnění. Každá společnost řeší na denní bázi úklid, zabezpečení, údržbu nebo office management. Taková činnost vyžaduje nejen finance na mzdy, ale je spojena i s řešením administrace, personalistiky a vyžaduje především čas. Čas je v dnešní době vzácný, a díky outsourcingu podpůrných služeb, ho můžete věnovat předmětu svého podnikání.

Službyod nás

Služby, jako jsou např. úklid kanceláří, recepční služby, ostraha na vrátnici, správa a údržba budov, jsou servisem, který podporuje bezproblémový chod a provoz organizací. Tyto služby Vám připravíme na míru tak, jak to bude vyhovovat Vám, proto k omezení provozu Vaší organizace ani nedojde.

Výhodynáhradního plnění

Včasným odběrem služeb pro náhradní plnění si splníte povinný podíl OZP zaměstnanců náhradně a bez starostí.

Touto formou také ušetříte značnou částku, kterou byste museli při nezaměstnávání OZP odvést bez užitku do státní pokladny.

Při náhradním plnění získáte kvalitní profesionální služby podporující optimální chod a provoz Vaší organizace.

Co se stane, pokud nesplním povinný podíl?

Pokud zaměstnavatel nesplní povinný podíl, může mu stát udělit pokutu až 1 000 000 Kč. Kontrolu zaměstnávání osob se zdravotním postižením a náhradního plnění mají na starosti příslušné úřady práce a inspektoráty práce.

Pročslužby od nás

Díky odběru našich služeb splníte povinný podíl a získáte užitečné podpůrné služby vhodné pro společnost podnikající v jakémkoliv typu odvětví.

Celorepubliková působnost

Máme vybudovanou síť regionálních poboček, zpracované funkční procesy a schopné oblastní vedení. Vaše požadavky splníme rychle a to k Vaší spokojenosti.

Důvěryhodný partner

Na českém trhu působíme již od roku 1995. Uvědomujeme si svou společenskou odpovědnost a pomáháme potřebným částkou 4.300.000 Kč každý rok. K životnímu prostředí se chováme šetrně, a proto jsme získali certifikát “Ekologická firma”.

Vlastní vybavení

Naše firma disponuje vlastním vybavením, např. úklidovými stroji značky TCS, takže se nemusíte starat o servis a opravy. Naši zaměstnanci pracují vždy pouze s profesionálním vybavením a je jim poskytnuto kvalitní pracovní ustrojení.

Evidence z pohledu odběratele

Po vložení údajů o odebrané službě nebo zadané zakázce ze strany dodavatele obdrží odběratel automaticky generovaný potvrzovací e-mail. Tento email obdrží pouze v případě, že dodavatel uvede kontaktní email odběratele. V e-mailu je odkaz na aplikaci ENP. Jestliže chce odběratel prohlížet doklady na něj evidované a tyto doklady případně schválit, musí se do aplikace registrovat.

S prvním přihlášením do evidence náhradního plnění v rámci jednotného portálového řešení práce a sociálních věcí souvisí možnost předat pověření pro vkládání faktur a editaci údajů v aplikaci evidence náhradního plnění jiné osobě, než je vlastník náhradního plnění. Vlastníkem je v této souvislosti označen ten zástupce dodavatele/odběratele, jehož IČO či RČ figuruje na stránkách MPSV nebo datové schránce a je shodné s údaji dodavatele/odběratele v evidenci náhradního plnění. Vlastník se přihlásí a zaeviduje na novém portálu jako první. Následně může zadat pověřené osoby.

Více informací a postup zajištění registrace naleznete na portálu MPSV.

Jakzačít a vše vyřešit včas

  • Vyberte si služby, které budou pro Vaši společnosti užitečné. Služby lze kombinovat a sestavit tak praktický balíček. Kontaktujte nás a nechte si vytvořit plán náhradního plnění přímo na míru.
  • Naši regionální obchodníci Vám představí naše služby a dle svých zkušeností doporučí řešení na míru. Rádi Vám představíme i regionální reference – vše u Vás ve firmě, nikam nemusíte jezdit.
  • Díky kalkulačce náhradního plnění zjistíte v jaké výši je nutné odebrat služby, abyste vyřešili povinný podíl OZP v rámci náhradního plnění.
  • Odběr služeb v rámci náhradního plnění společně sjednáme smluvně.
  • Koncem každého roku dochází k vyhlášení průměrné mzdy za I. až III. čtvrtletí daného roku, která určuje výši náhradního plnění. Po aktuálním přepočtení doobjednejte služby, nebo splňte odvodem státu (kombinace splnění povinného podílu).
  • Administrativu za Vás vyřídíme my. Na Vás je pouze jediný formulář.
  • Do 15. 2. následujícího roku vykažte příslušnému úřadu práce formulář o splnění povinného podílu.

Způsobypodání

  • Odeslání dokumentu s kvalifikovaným elektronickým podpisem
  • Odeslání prostřednictvím datové schránky
  • Podání formuláře v listinné podobě na příslušné pracoviště úřadu práce.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...