21.12.2015 | 8 minut čtení
Využití bezpečnostních služeb od bezpečnostní agentury může mít mnoho podob. V dnešním článku se zaměřujeme na fyzickou ostrahu podniků či obchodů.
Některé podniky, jako jsou například večerky, banky nebo maloobchody, mohou být častým cílem zločinců. Fyzická ostraha může být využita při prevenci zločinů či zajištění bezpečnosti. Stejně tak může asistovat zákazníkům či zaměstnancům. Majitelé podniků mohou z najmutí fyzické ostrahy od bezpečnostní agentury čerpat mnoho výhod. Jaké všechny složky je schopna fyzická ostraha pokrýt? A jaké výhody z této skutečnosti plynou pro majitele podniků?
Pocit bezpečí
Přítomnost bezpečnostní ostrahy v podniku či obchodě dodává pocit bezpečí jak majiteli, tak zaměstnancům či zákazníkům. Zaměstnanci, kteří pracují v prostředí s vyššími bezpečnostními riziky, pracují produktivněji, pokud se nemusí bát o osobní bezpečí.
Majitelé najmutím ostrahy také dávají najevo, že jim záleží na bezpečnosti zaměstnanců i zákazníků, a že jsou ochotni podstoupit kroky pro zajištění jejich ochrany. Tento fakt může být důležitý především pro obchody, které se specializují na drahé produkty nebo se nacházejí v oblasti s vysokou kriminalitou. U těch je přítomnost fyzické ochrany klíčová. Postava strážce v uniformě tak může poskytnout pocit bezpečí jak klientům, tak zaměstnancům.
Prevence proti trestným činům
Obyčejná přítomnost fyzického strážce je skvělým způsobem prevence proti trestným činům. Zloději si dvakrát rozmyslí, jestli se pokusí krást v obchodě, který je střežen fyzickou ostrahou v uniformě. Profesionální a proškolení strážci jsou cvičeni pro okamžité rozpoznání podezřelých aktivit. Umějí zhodnotit bezpečnostní situaci a posléze adekvátně reagovat. Přítomnost fyzického strážce funguje ještě lépe pro odstrašení potenciálních zločinců než pouze samotná bezpečnostní kamera. Dáváte tím lupičům najevo, že berete bezpečnost vážně.
Obsluha zákazníků
Fyzická ostraha může také pomoci s péčí o zákazníky. Strážný se nachází často u vchodu, aby mohl kontrolovat přístup do objektu. Je tedy v kontaktu se zákazníky či klienty a může s nimi komunikovat. Strážní mohou pomáhat lidem v orientaci po objektu nebo pomoci zákazníkům při hledání určitého produktu. Strážní jsou také schopni večer eskortovat klienty či zákazníky k jejich vozidlům. Najmutím strážného tak dáváte najevo, že Váš podnik je bezpečný a zaměřuje se na péči o klienta.
Řešení bezpečnostních situací
Fyzická ostraha je vycvičena tak, aby aktivně reagovala na případný pokus o zločin. Reakce probíhá vždy v návaznosti na situaci. Ostraha může zaznamenat informace o bezpečnosti a kontaktovat Policii ČR či zadržet pachatele. Záleží na požadavcích podniku, zda má zájem o ozbrojenou či neozbrojenou ostrahu, a jaký postup bude následovat v případě, že dojde k zločinu. Najmutím bezpečnostní ostrahy od garantované bezpečnostní agentury zajistíte, že pracovník fyzické ostrahy se bude chovat adekvátně i tváří v tvář narušení bezpečnosti.
Ostraha objektu
Ne všichni strážní stráví celý čas své práce aktivními pochůzkami po prostorech podniku. Profesionální pracovník bezpečnosti může kontrolovat záznamy na videokamerách, ověřovat doklady či pašované zboží nebo limitovat vstup do objektu. Strážník bezpečnostní agentury může vykonávat činnosti podle požadavků klienta. Mimo dohlížení na samotný provoz podniku a ochranu před zloději, může dohlížet na objekt po zavíracích hodinách nebo otevírat či zavírat obchod a provádět kontrolu bezpečnostního stavu.
Využití bezpečnostní služby fyzické ostrahy tedy skýtá mnoho výhod. Bezpečnostní agentura převezme velkou část zodpovědnosti majitelů firmem a jejich zaměstnanců. Ti se tak budou moci soustředit na hlavní cíl své práce a nelámat si hlavu s otázkami bezpečnosti.