Jiří Šašek

Jiří Šašek
Vedení společnosti

04.12.2015  |  8 minut čtení

Období analogového přenosu a jednoduché technické správy je dávno pryč. V dnešní moderní době se i bezpečnostní služby stávají čím dál více komplexnějšími. Tento trend sleduje úsilí bezpečnostních agentur a jejich snahu neustále zlepšovat bezpečnostní služby, které nabízejí. 

Bezpečnostní agentura D.I. SEVEN sleduje současný vývoj na poli bezpečnosti a pracuje s nejmodernějšími zabezpečovacími procesy. Mezi ně patří i napojení na pult centrální ochrany.

Pult centrální ochrany

Mezi velmi efektivní bezpečnostní služby patří pult centrální ochrany (PCO), který je možné využívat pro ostrahu objektů či prostranství.

V dnešní době tato centra sbírají velké množství dat ze střežených prostor. Rozšiřují se také možnosti PCO při zabezpečování prostor všeho druhu.

  • Běžný klient zašle na PCO měsíčně několik desítek signálů.
  • Zvětšuje se rozmanitost technologií přenosu. D.I. SEVEN aktuálně používá vedle napojení na analogovou telefonní linku také napojení na GSM a datový protokol GPRS. Tento druh spojení pracuje na principu veřejné bezdrátové sítě, která je poskytována zdarma.
  • Rozšiřují se také možnosti napojení na různé systémy, jako jsou protipožární alarmy nebo kamerové systémy, ze kterých PCO získává data.

Pro zodpovězené nejčastější otázky se podívejte do naší sekce PCO – často kladené dotazy.

Filtrování informací přijatých pultem centrální ochrany

Pult centrální ochrany zajišťuje filtraci přijímaných dat. Rozliší tedy, jestli se jedná o signál z poplašného zařízení či informaci o stavu střeženého objektu, která se ukládá do databáze. Tento proces zrychluje a zefektivňuje práci operátorů pultu centrální ochrany, kteří mají prostor soustředit se na signály, které jsou důležité pro zajištění bezpečnosti a vyžadují okamžitou reakci.

Práce operátora PCO

Kdysi měl operátor pultu centrální ochrany omezenější možnosti ověření zaznamenaného poplachu. S postupem času a technologickým vývojem se tyto možnosti znatelně rozšířily. To mělo za následek vznik dodatečných prostředků, kterými operátor disponuje při ověřování situace ve střežené budově.

Mezi formy ověření patří například:

  • Audio ověření – zajištění verbálního kontaktu s daným prostranstvím či kontaktní osobou
  • Ověření příchozích dat – evaluace sekvence dat, které potvrzují původní událost či potvrzení dané situace z dalších zdrojů
  • Ověření pomocí videa – zajištění přímého vizuálního kontaktu pomocí obrázků či videozáznamu, které umožní ověření správnosti dat
  • Kontrola provedená hlídkou – výjezd hlídky či kontaktní osoby do daného objektu  

Pokud se při ověření dat potvrdí, že se jedná o poplach, bezpečnostní agentura postupuje podle smluvně dohodnutého procesu. 

Prověření bezpečnosti hlídkou

Reakce na poplašnou zprávu a její potvrzení v některých případech vede k vyslání hlídky či kontaktní osoby do střežených prostor. V případně, že si to klient přeje, se kontaktuje Policie ČR. Proces práce a řešení nastalé bezpečnostní situace na místě se pak podřizuje pečlivé organizaci.

  • Hlídka zhodnotí bezpečnostní situaci ve střeženém objektu
  • V případě nutnosti povolá posilu
  • O průběhu celé akce je informován pult centrální ochrany

Funkce Moje PCO

Bezpečnostní agentura D.I. SEVEN umožňuje klientům neustále online sledovat bezpečnostní situaci ve střežených objektech. Získávají možnost dálkového přístupu do databáze pultu centrální ochrany, která využívá pro webovou komunikaci zabezpečený protokol SSL. Na tuto službu se lze kdykoliv přihlásit z většiny webových prohlížečů.

Další užitečné odkazy:



Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...